Friday, 15 December 2017

Writing Test ~ Form - 9 ~ Sem. 1

Writing Test
Form - 9
Name: __________________________________________________
Points: ____________________
    
1). Match the words to their definitions.
   Trash, password, to surf, education, native speaker, punks, give in, label, gossip, couch potato.

1.     Someone who spends a lot of time sitting and watching television - _________________________________

Tuesday, 12 December 2017

Writing Test ~ Form - 7 ~ Sem. 1

                                                                                         Writing Test
                                                                                                      Form – 7
                                                                                                      Semester - 1
                         

                           Name: __________________________________________________
                          Points: ____________________
    
            1). Choose the correct variant.
 1. There are … hotels in the town.         a) too much /       b) too many
2. They haven’t got… water in the bathtub.      a) many /   b) enough
3) There is… salt in the soup.          a) too much /        b) many
4) Don’t make… noise. I’ve got a headache.     a) too much /    b) too many
5) … to help with the food at the party next Friday? a) Must you /  b) Will you have

Monday, 4 December 2017

Writing Test ~ Form-3 ~ Sem.1

                                                                                    Writing Test
                                                                                                                   Form – 3
  
        Name: ______________________________________                                        
        Points:    _______________________________

1)     Write the correct words: season, so, neither, camera, playing, taking, country.

Hi! I’m Ann and I’m nine. I’m from Australia. It’s a hot (1) ___________. My favourite (2) ___________________ is summer. I like (3) ____________ volleyball on the beach. My brother, Rob is eight. He likes playing football and (4) _____ do I. It’s great. Rob doesn’t like fishing. (5) ____________ do I. I prefer (6) ______________ photos. I’ve got a great (7) _____________.

Writing Test ~ Form -4 ~ Sem.1

                                                                                 Writing Test
                                                                                                                   Form – 4
  
        Name: ______________________________________                                        
        Points:    _______________________________

1)     Order the words.
1.     school My the bank. near is   _____________________________________
2.     library the park. behind The is ____________________________________
3.     like They walking the park. in _____________________________________
4.     you doing are What now? ________________________________________
5.     are. we Yes, ______________________________________

Writing Test ~ Form- 2 ~ Sem. 1

Writing Test
                                                                                                                   Form – 2
  
        Name: ______________________________________                                        
        Points:    _______________________________

1)     Order the words.
1.     my This grandpa. is            ______________________________________
2.     the door! Close                   ______________________________________
3.     your name? What’s         ______________________________________
4.     under The is ball the slide. ______________________________________
5.     my are These arms.            ______________________________________

Tuesday, 21 November 2017

СЕРТИФІКАЦІЙНА РОБОТА З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ Демонстраційний варіант. External Independent Testing. Model Test for 2018

СЕРТИФІКАЦІЙНА РОБОТА З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ 
Демонстраційний варіант
Час виконання – 150 хвилин
          Робота складається з чотирьох частин.
 Частина «Розуміння мови на слух (аудіювання)» містить 16 завдань, частина «Читання» – 22 завдання, частина «Використання мови»– 20 завдань. Відповіді на ці завдання Ви маєте позначити в бланку А. Частина «Письмо» містить завдання, відповідь на яке Ви маєте записати в бланку Б. Результат виконання всіх завдань буде використано під час прийому до закладів вищої освіти.
          Результат виконання завдань 1–16 частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)», 17–32 частини «Читання», 49–58 частини «Використання мови» та частини «Письмо» буде зараховано як результат державної підсумкової атестації для випускників, які вивчали англійську мову на рівні стандарту або академічному рівні.
          Результат виконання всіх завдань буде зараховано як результат державної підсумкової атестації для випускників, які вивчали англійську мову на профільному рівні.

Інструкція щодо роботи в зошиті 
1. Правила виконання зазначені перед завданнями кожної нової форми.
 2. Відповідайте тільки після того, як Ви уважно прочитали та зрозуміли завдання.
 3. У разі необхідності використовуйте як чернетку вільні від тексту місця в зошиті.
4. Дайте відповіді на всі завдання

Інструкція щодо виконання частини «Розуміння мови на слух»
 1. Кожне завдання частини «Розуміння мови на слух» складається з інструкції, звукозапису тексту й запитань або тверджень до тексту і варіантів відповіді.
2. Перед виконанням уважно прослухайте та прочитайте інструкцію щодо виконання цих завдань.
3. Перед кожним новим завданням Ви почуєте звуковий сигнал. Для ознайомлення з питанням Ви матимете достатньо часу.
 4. Звукозаписи до завдань Ви прослухаєте двічі.
Інструкція щодо заповнення бланків відповідей 
1. До бланка А записуйте лише правильні, на Вашу думку, відповіді.
2. Відповіді вписуйте чітко, дотримуючись вимог інструкції до кожної форми завдань.
3. Неправильно позначені, підчищені відповіді в бланку А вважатимуться помилкою.
4. Якщо Ви позначили в бланку А свою відповідь неправильно, можете виправити її, замалювавши попередню позначку та поставивши нову, як показано на зразку:

5. Відповідь на завдання частини «Письмо» акуратно запишіть у бланк Б.
 6. Ваш результат залежатиме від загальної кількості правильних відповідей, зазначених у бланку А та якості виконання завдання в бланку Б. Ознайомившись з інструкціями, перевірте якість друку зошита та кількість сторінок. Їх має бути 16. Позначте номер Вашого зошита у відповідному місці бланка А так:



Thursday, 16 November 2017

Six Serving Men. Keep Being Curious


I keep six honest serving-men…

I keep six honest serving-men
(They taught me all I knew);
Their names are What and Why and When
And How and Where and Who.
I send them over land and sea,
I send them east and west;
But after they have worked for me,
I give them all a rest.
I let them rest from nine till five,
For I am busy then,
As well as breakfast, lunch, and tea,
For they are hungry men.
But different folk have different views.
I know a person small-
She keeps ten million serving-men,
Who get no rest at all!
She sends’em abroad on her own affairs,
From the second she opens her eyes-
One million Hows, two million Wheres,
And seven million Whys!
Rudyard Kipling (1865-1936)
from «The Elephant’s Child»
For Teachers: These questions can be used as a format for creating and delivering both theoretical and practical lessons.
What you are about to learn.
Why you need to know this.
When you can use this.
How you can use this.
Where you can use this.
Who can use this?
What, Why and When, How and Where and Who don’t necessarily need to be in this order.They can and should be included in the lessons to create subheadings under each main lesson/subject/topic heading.
You may also like Asking questions 'Palm Method"